Archiwum
menu      Szpital Dziecięcy ul.Niekłańska
menu      Szpital im Jana Pawła II Kraków
menu      Szpital Kliniczny nr 5, Katowice
menu      Szpital Marynarki Wojennej w Gdańsku
menu      Szpital Wojewodzki Bielsko Biala
menu      Szpital Kliniczny na ul.Banacha
menu      szpital kolejowy katowice ligota
menu      Sanatorium i Szpital Uzdrowiskowy Równica
menu      Szpital Bródnowski Warszawa
menu      Szpital Dziecięcy Niekłańska

Wywietlono posty znalezione dla hasa: Szpital Jurasza





Temat: PP+ uwagi nowicjusza

Witam !!

Kupilem dzisiaj pakiet SimPlus z telefonem Sagem. Jest to moja pierwsza
"komorka" i mam ja dopiero pare godzin, wiec nie mam skali porownawczej, ale
kilka uwag na goraco:

1. Telefon bardzo zgraby, maly i lekki. Wydaje mi sie, ze ma dosc duzo opcji
jak na swoja cene. BTW, ktorys z uczestnikow listy pisal, ze do Sagema nie
mozna podlaczyc anteny samochodowej. Facet, ktory mi sprzedawal mowil ze
mozna, jak sie kupi odpowiedni zestaw do samochodu. Za to jest klopot z
zakupem pokrowca do tego telefonu bo jeszcze "nie doszly".

2. Dzwonilem na razie z terenu Bydgoszczy, okolice szpitala Jurasza. Sygnal
w oknie od strony Fordonu na maks. Od strony centrum 4/5, w porywach do 3/5.
Przy 3/5 zerwalo mi rozmowe, tzn. ja slyszalem, co do mnie mowili a oni mnie
nie slyszeli. Czy przyczyna moze byc pracujacy tuz obok komputer ??

3. SMSa z www.text.plusgsm.pl wyslalem bez problemu juz 3 godziny po
aktywizacji telefonu.

4. Instrukcja do Sagema kiepsko opracowana jak dla poczatkujacego. Za Chiny
nie moge dojsc np. jak wpisywac nazwiska tzn. jak z literek na klawiszu np.
7 wybrac, powiedzmy, R ?? Moze to banalne, ale mam z tym problem. Cala
instrukcja w ogole dosc niechlujnie przetlumaczona (albo ja jestem taki
glupi ;)).

Jesli ktos ma jakies rady, jak poprawic sobie komfort uzytkowania komorki to
bede bardzo wdzieczny, moze byc na priv.

I to by bylo na tyle

Pozdrawiam

Marcin

Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Szanuj lekarza swego
Szanuj lekarza swego
Szanuj lekarza swego!!Dobry slogan!Mam tylko jedno pytanie,kiedy
lekarz bedzie szanowal pacjenta swego!!!!!
Szpital Jurasza w Bydgoszczy jest przykladem niekompetencji i
olewania.Dodam jeszcze chamstwa.
Mlode lekarki panosza sie po szpitalu jak polboginie i maja gdzies
chorych ludzi.Pisze specjalnie lekarki,bo z nimi tylko mialem kontakt
na okulistyce.Takiego ponizenia pacjenta,ja moja zona a szczgolnie
tesciowa,bo ona byla pacjentem nie uswiadczyla za nawet za czasow
komuny.Po 3 dniach utarczek i przepychan,przewiozlem tesciowa do
szpitala wojskowego.Bylo normalnie jak w europie.
Bydgoszczana radze!Unikajcie tego szpitala jak ognia!
juz zyje.
Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Bydgoszcz-wolne miejsce w pokoju
Bydgoszcz-wolne miejsce w pokoju
Hej! Studentka II roku kosmetologii szuka współlokatorki do pokoju
2-osobowego, najlepiej studentki CM w Bydgoszczy (w drugim pokoju mieszka
studentka IV roku kierunku lekarskiego). Mieszkanie w pełni umeblowane, 5
minut od szpitala Jurasza. Koszt: 300 zł + opłaty (max. 340 zł za wszystko).
Kontakt: tel.510102576 lub gg: 5013523 Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Plusy studiowania w Bydgoszczy:
Studiuję medycynę w Bydgoszczy.Nigdy stąd nie wyjadę:)Normalnie zakochałam sie w
tym miescie i w tej Uczelni.Szpital Jurasza (a w nim pełno przystojnych
studentów), imprezy w Kuźni, bale fartuchowe, piwko nad Brdą, akademik na
Jagiellońskiej, Starówka...aż się rozmarzyłam...Szkoda, że na moim kierunku
trzeba się tyle uczyć;( Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Potrzebna pomoc
A Ty bystra myślisz, że jak jest szpital i oddział, to już jest tak super. Są
jakieś procedury, kolejki. Nie jest tak, że oddajesz chorego do szpitala i masz
go z głowy, bo szpital się zajmie. Owszem przyjmą taką osobę na rehabilitację,
ale na określony czas, nie na stałe. Też rehabilituję syna w placówkach NFZ i
też akurat jestem z Bydgoszczy. Z Wojskowego szpitala zrezygnowałam, kiedy
wydałam majątek na telefony i nie udało mi się nic załatwić. Rejestracja do
szpitala Jurasza odbywa się tylko dwa dni do roku, jest to jeden dzień w
styczniu i jeden dzień w czerwcu i trzeba mieć duże szczęście żeby się załapać
na rejestrację do lekarza. Niestety nie mam tak komfortowych warunków żeby
posadzić kogoś z dzieckiem, a samej biec w kolejkę o 5 rano. Poza tym nie wiem
czy to taki luksus jeśli dostaniemy hydromasaż, basen, matę magnetyczną i pół
godziny ćwiczeń z rehabilitantem, który dopiero zaczyna pracę z dziećmi, bo
brakuje im kadry. Taką rehabilitację, to ja traktuję jako wypoczynek dla dziecka
między solidnymi, prywatnymi turnusami, np w Neuronie. I uwierz mi, że byłabym
szczęsliwa gdybym nie musiała żebrać o pieniądze na tę rehabilitację. Póki co
jednak muszę. I nie zanosi się, żeby jeszcze długo cokolwiek miało się zmienić.
Wybacz, ale wkurzają mnie teksty, że każdy wybiera płatną rehabilitację mając
pod nosem darmową.
Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: tania apteka?
ja raczej korzystam z alby - tabletki, które kupuję często są 7 zł tańsze niż w
innych. spróbuj w aptece koło szpitala Jurasza, na ulicy właśnie Jurasza, przy
postoju taxi. kupowałam tam nie raz eurespal w niezłej cenie. sądzę, że ceny w
aptekach są jak w marketach - w jednej tańsze to a w innej tamto...

aha - dość dobrze zaopatrzona apteka jest też na cichej przy cefarmie.

Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: dzieci z chorobą NF1
uciekło mi...nie zdążyłam napisać...
08.04.06 o godz. 11-tej na VI piętrze szpitala Jurasza w Bydgoszczy odbędzie
się spotkanie dla wszystkich osób zainteresowanych współpracą na rzecz
stowarzyszenia. Jest już zarejestrowane, ma pełną formę prawną. Chcemy omówić
dalsze kroki, formę wpisywania się, składki i zakres działań, które każdy może -
chce- podjąć, itd
Może by pan - o ile są możliwości czasowe, się pojawił na tym spotkaniu?Byłoby
łatwiej przekazać te możliwości zbierania funduszy bezpośrednio, niż przez
pośrednika, jakim jestem ja...
Oczywiście, spotkanie jest adresowane do wszystkich osób zainteresowanych
dzialalnościa stowarzyszenia.
pozdrawiam Dorota Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Poszukuję współlokatorki Bydgoszcz!
Poszukuję współlokatorki Bydgoszcz!
Dwie studentki medycyny na CM w Bydgoszczy poszukują współlokatorki do pokoju
2-osobowego w 2-pokojowym mieszkaniu. Mieszkanie znajduje się bardzo blisko
szpitala Jurasza, na ulicy M. Skłodowskiej-Curie. Jest jasne i ciepłe,
umeblowane.Cena to ok. 350 zł plus co 2-3 m-ce prąd i gaz.
Więcej informacji gg 9704129, tel 609 939 649. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Bydgoszczanki! Jest szansa!
Bydgoszczanki! Jest szansa!
Na dobry sklep:)
Właściwie on już istnieje, tylko...
Właścicielka jest moją koleżanką i powiada, że panie pytają o różne
rozmiary, ale słysząc cenę powyżej 50 złotych... rezygnują:(
A ona jest przede wszystkim bizneswomen:D
Więc mam propozycję... podręczcie ją!
Sklep jest na Curie-Skłodowskiej na przeciw wejścia do szpitala
Jurasza, za Billą!
Starczy wejść i zapytać o 65, Freyę, Panache, itp i dać do
zrozumienia, że może kosztować więcej niż 50!
A najlepiej poprosić przy wejściu panią Helenę - od razu dotrze
gdzie trzeba.
A póki co... ona by chciała, ale skoro nie widzi zapotrzebowania to
kupuje dla siebie, córki i dla mnie:/
Ma 70tki, i na razie polskich firm i triumpha (ze względu na reakcję
klientek - na cenę).
Więc uprzejmie proszę o podręczenie mojej koleżanki - Można się
powołać na Elę:D
Bo ja jej mówię, że chętne są, a ona jak niedowierza panache, Freya?
TE CENY? Coooo? Za 125 złotych? Wezmą? EEEEe!! Nie ma zbytu!
Jak ją podręczycie, dowie się, że jest - bo póki co, puka się w
głowę:P

Ona ma dobre chęci, ale musi wiedzieć, że KTOŚ TO KUPI!!!
Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Bydgoszcz
ja właśnie planuję ciąże i sie zxastanawim nad tymi 2 lekarzami tzn. ja chodze
do dr Senterkiewicz do przychodni do Szpitala Jurasza ale tam sa straszne
kolejki no i gabinet ubogo wyposażony a dr Przeperskiego własnie ta pani dr mi
polecila bo ma b. dobrze wyposazony gabinet i poszlam do niego bardzo miły
czysty tylko nie wiem lie bierze kasy za wizyte w ciązy? jesli wiesz lub
zdecydowalas sie na ktoregos z nich to napisz. Mi mama radzi abym do niej
chopdzila na zwykle wizyty a do niego na usg. A jak prowadzi dr Senterkiewicz
to w jakim szpitalu poród? Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Bydgoszcz
do sabinka9
z Sarnowska - Markus nie mialaam do czynienia. Ale jezeli zalezy ci na kobiecie
to moge polecic dr. Stankiewicz. Przyjmuje prywatnie w Intercorze oraz na NFZ w
przychodni szpitala Jurasza.
Ja w ciazy chodze do lisiaka (zdecydowalam sie na niego bo pracuje w miejskim
szpitalu gdzie chce rodzic) ale przed ciaza chodzilam do stankiewicz i uwazam ze
jest bardzo sensownym lekarzem. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: WSZYSTKO O HARMONET - pytajcie i radzcie
Tani Harmonet w Bydgoszczy
hej dziewczyny Znalazłam dwie apteki w Bydgoszczy, w których Harmonet jest
niewiarygodnie tani:
1) Apteka Polonez (4 apteki w Bydgoszczy: Dworcowa 81, w Przychodni Szpitala
Jurasza ul. Jurasza; ul. Skłodowskiej - Curie 31; Plac Piastowski 19) - tutaj
harmonet kosztuje 26,24 zł
2) Apteka Polska Labelia ul. Śniadeckich 45, tutaj harmonet kosztuje 23,90!!
bomba no nie? pozdrawiam
flinka Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Rozpoznanie NF1
jeżeli jesteście zapisani do poradni fakomatozy to nie ma problemu ze
skierowaniami tylko trzeba długo czekać chyba że jesteście poza Bydgoszczy to
może będziecie szybciej załatwieni podaje nr do szpitala Jurasza 052 5854238
ul.Skłodowskiej-Curie 9;to jest poradnia onkologiczna Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Policja bada plakaty kibiców Zawiszy
Policja bada plakaty kibiców Zawiszy
Czy ten cały wiceprezydent nie przesadził z oceną sytuacji?
Skoro wiedział jakie panują nastroje wśród kibiców i jakie są
zarzuty wobec Glińskiego dlaczego dopuscił żeby sprawa zaszła aż tak
daleko?
Czy on sam nie powinien zrezygnować ze stanowiska skoro brak mu
wyczucia?
Dlaczego władza w Bydgoszczy nie słucha mieszkańców nie tylko w tej
sprawie ale i w dziesiątkach innych np.pakowanie nas do jakiejś
metropolii z Toruniem,optowanie za przebiegiem S5 przez
miasto,prywatyzacja KPEC,sytuowanie spalarni śmieci na terenie
Zachemu co spowoduje odstraszenie inwestorów i trucie mieszkanców
pobliskich osiedli,budowę szklanej bryły na Starym Rynku??
Czy Dombrowicz jeszcze nie widzi jak szkodliwy był jego upór w
sprawie oddania Akademii Medycznej i szpitali toruniakom?
Wówczas również miał gdzieś głosy mieszkańców miasta których
przodkowie finansowali budowę szpitala Jurasza i straty finansowe
jakie ponieśli pracownicy tej placówkiw wyniku tej obłędnej
decyzji.Jeszcze nie wiemy ,czy wkrótce bydgoskie szpitale nie
zbankrutują i nie zostaną w majestacie "prawa" nagle odrodzone w
Toruniu??
Dlaczego "nasza" władza zachowuje przytomność umysłu i wyobrażnię
jedynie wówczas kiedy liczy pieniądze jakie pobiera z kasy z naszych
podatków? To nie jest jedynie moje zdanie ale i setek bydgoszczan z
którymi rozmawiam. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Lekarz oskarżony o korupcję
Nie trzeba płacić ...
Jeśli płacicie łapówki to wasza sprawa. Nie płaczcie wtedy i nie komentujcie, bo
sami jesteście sobie winni. Mam przypadek w rodzinie, gdzie osoba bardzo chora
trafiła do dr Kasprzaka i po pierwszej konsultacji otrzymała skierowanie do
szpitala "JURASZA" na operację.Nie zaplaciła za to ani złotówki.Nie musiała też
dawać żadnych łapówek.
W tej chwili chora leży na odzdziale neurochirurgii i czeka na skomplikowaną
operację. Oby sie udała. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Relacja kolejnej osoby przyznającej się do wręc...
Hej przyjaciele z Bydzi. Może byście tak napisali z imienia i nazwiska kogo
unikać jeśli człowiek trafi do szpitala Jurasza?? Bo mnie np. nic nie mówi
pierwsza literka nazwiska, a nie chciałbym żeby np ktoś z moich bliskich dostał
się pod nóż jakiegoś krwiopijcy Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Miastu potrzeba lekarza
problem w tym ze nie ma mozliwosci prawnych by funkcjonowal z sensem. np
katastrofa, poszkodowanych 80 osob. trzeba ich umiescic w oddzialach ratunkowych
w bydgoszczy. i co mamy? szpital jurasza do ktorego wojewodzie nic bo odpowiada
za niego pospolu min zdrowia i min edukacji. szpital biziela? sejmik wojewodzki.
szpital wojskowy? mon. i co moze koordynator medyczny powiatu bydgoskiego? moze
poprosic. rozkazac nic nie moze. o wlaczeniu oddzialow ratunkowych szpitali do
systemu zintegrowanego ratownictwa nikt nie pomyslal... praktycznie rozwiazanie
jest proste ale MUSI miec umocowanie prawne by wiadomo bylo kta za co odpowiada,
jakie ma kompetencje.
prawda jest taka ze temat ratownictwa generalnie wiekszosc ludzi od samej gory
do samego dolu ma w d*pie. wiecej emocji wywoluje wątek o śmieciach na ul jasnej
niz temat ratowania zycia i zdrowia.
PS glownie takie podejscie powoduje ze mocno rozwazam propozycje pracy w
renomowanych szpitalach europejskich. nie pieniadze. poczucie ze wiedza i
umiejetnosci ktore nasi lekarze, pielegniarki i ratownicy posiadaja ktos docenia. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Kradną nasz majątek a preazytant i rada miasta nic
Kradną nasz majątek a preazytant i rada miasta nic
Szpital Wojewódzki (Biziela) zostanie przekazany UMK.
Kolejny majątek wartości setek milionów złotych zostanie przekazany
toruńskiej uczelni.
Jakim prawem komuchy z Urzędu Marszałkowskiego oddają bydgoski majątek
toruńskiej uczelni?? Bo niby szpital ma długi? Ale zarządzany już przez UMK
szpital Jurasza ma jeszcze większe długi. Więc gdzie tu logika?

Kto wie, co będzie za 5 czy 10 lat? Może uczelnie państwowe przekształcą się
w prytatne? Nigdy nie wiadomo. I ten olbrzymi majątek dawnej AMed., Szpitali
Jurasza i Biziela będzie komercyjnie pracował na toruńską uczelnię.

Czy władze bydgoszczy i srodowiska opiniotwórcze są tak głupie że tego nie
widzą, czy może jak zwykle mają to w du...

Czy to okradanie Bydgoszczy przez UMK przy wsparciu Urzędu Marszałkowskiego
się kiedyś skończy? Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Sikorski pamięta o Bydgoszczy...
Tak, to bardzo dobra wiadomość. Każde miasto potrzebuje takich słów kluczy.
Bydgoszcz dzięki Pomorskiemu Okręgowi Wojskowemu jest postrzegana jako
miasto "wojskowe". Obecnie po uruchomieniu JFTC staje się także znana w
szerszym świecie. Rozmieszczanie centrów dowodzenia, czy też dowództw
Wojskowych Sił Specjalnych sprawia, że ranga miasta rośnie. Nie zapominajmy, że
sporo mówi się o połączeniu sądownictwa cywilnego z wojskowym. Jest dla mnie
oczywiste, że powołanie sądu apelacyjnego w Bydgoszczy stanie się faktem.

Generalnie cieszy coraz silniejsza pozycja Bydgoszczy na szczeblach władz
Polski. Silna reprezentacja PiS, sprzyja podejmowanym decyzjom. Kilka dni temu
ogłoszono plany finansowania szpitala Jurasza (lobbowali posłowie PiS), dzisiaj
Sikorski ogłasza kolejne dobre wieści.
Wygląda na to, że sprawy w Bydgoszczy zaczynają się posuwać do przodu. :)
Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Dlaczego Dombrowicz dotuje UMK ???
michutor napisał:

> Z powyzszego wynika ze nie tylko bydgoscy poslowie to zalatwili.

Nie, nic takiego z tego nie wynika. Można się starać i 100 lat, jak nie ma
przebicia politycznego to nic z tego nie będzie. A UMK nic nie zrobił w sprawie
otrzymania tych pieniędzy przez szpital Jurasza. I tak jest prawda.


> ciekawe ze jak CM przejmuje zadluzony szpital

Nie, i znaowu się mylisz. To nie będzie zadłużony szpital. Przez lata nie
możana go było oddłużyć, ale teraz gdy już ma należeć do UMK, to marszałek go
oddłuży. Jak widzisz już działania oddłużające się zaczęły.
Tak samo było z budynkiem farmacji. AMed nie mogła się doprosić wsparcia urzędu
marszałkowskiego. Ale gdy tylko przejął ich UMK, pieniądze natychmiast się w
urzędie marszałkowskim znalazły.

I tak niestety wygląda prawda. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Dlaczego Dombrowicz dotuje UMK ???
akrytas napisał:


> Nie, nic takiego z tego nie wynika. Można się starać i 100 lat, jak nie ma
> przebicia politycznego to nic z tego nie będzie. A UMK nic nie zrobił w sprawie
>
> otrzymania tych pieniędzy przez szpital Jurasza. I tak jest prawda.

a masz jakis dowod ze nikt z UMK nie pomagal? Jeden posel poszedl i zalatwil?



> Nie, i znaowu się mylisz. To nie będzie zadłużony szpital. Przez lata nie
> możana go było oddłużyć, ale teraz gdy już ma należeć do UMK, to marszałek go
> oddłuży. Jak widzisz już działania oddłużające się zaczęły.
> Tak samo było z budynkiem farmacji. AMed nie mogła się doprosić wsparcia urzędu
>
> marszałkowskiego. Ale gdy tylko przejął ich UMK, pieniądze natychmiast się w
> urzędie marszałkowskim znalazły.
>
> I tak niestety wygląda prawda.

dlacezgo niestety? czy to ze szpital zostaje oddluzony jest zle? czy na tym nie
skorzystaja pacjenci?

jesli chodzi o budynke dla farmacji to wydaje mi sie ze wczesniej nie bylo
takicg mozliwosci (nie bylo mozliwosci finansowania)aby moc finansowac taka
inwestycji. dodatkowo czy to zle ze ten budynek powstal w Bydzi? Mysle ze bardzo
przesadzacie.

Moze sie przedstawisz, tak specjalnie dla mnie. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Najlepszy Szpital w kraju jest z Bydgoszczy
W RCO wykonywane są tylko planowe procedury. Natomiast szpital Jurasza leczy
ich wszystkie powikłania. W RCO zamknięto nawet oddział obserwacyjno-
diagnostyczny, więć nawet nie iagnozują, tylko dają chemie i pacjent precz!!!
Ankiety do rankingu wypełniają szpitale samodzielnie i wystarczy się
odpowiednio wykreować i tyle. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Maciej Obremski w więzieniu
Lekarze "aferzyści"
Profesor Talar ze szpitala Jurasza, osobistość znana w całej Polsce ,człowiek
który powrocił do życia wielu ludzi , w tym moją siostrę teraz zamiast pomagać
innym , został wyrzucony z rehabilitacji pacjentów tylko dlatego że nie chciał
przyjąc p. gruszki poza kolejnością na swój oddział. Gazety zniszczyły tego
lekarza i pacjentów którym już nie pomoże Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Najpierw badania, potem szpital
Najpierw badania, potem szpital
I czyta człowiek takie idiotyzmy, że UMK rozbuduje szpital Jurasza
za kwotę 300 mln zł. Jak już dawno wiadomo,że te pieniądze
przeznacza ministerstwo zdrowia.
My chcemy, nam się należy, najbardziej szerokoprofilowy uniwersytet
i takie to dyrdymały wypowiadają władze UMK. Jak przychodzi do
płacenia to my nie mamy pieniędzy i nie stać nas na to. Najlepeij
będzie jak UMK odłączy CM i będą miec spokój, a my poradzimy sobie. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Szczęsny: to nie lekarze wpędzili szpital w długi
w pelni zgadzam sie z Komentarzem Pani redaktor...
Pani readaktor Anna Twardowska bardzo slusznie to wszystko
skomentowala...a szczegolnie tutaj trafnie :

..." Szpitale są instytucjami, do których trafiają pieniądze od
ubezpieczonych i każdy ma prawo wiedzieć, jak te pieniądze są
wydawane. Szokować może, że aż 65 procent swojego budżetu szpital
Jurasza przeznacza na pensje. To dużo, ale tak jest też m.in. w
lecznicy miejskiej...."

- ja dodam moze od siebie jeszcze,ze....dziwi mnie fakt ukrywania
plac lekarzy w Szpitalach Publicznych. Szpitale Publiczne
zatrudniaja lekarzy ze srodkow Publicznych. Lekarz w takim Szpitalu
jest " funkcjonariuszem Pubblicznym " - wiec nie ma tutaj absolutnie
mowy o ukrywaniu plac lekarzy w Placowkach Publicznych.

Szpitale prywatne tzw. Szpitale Niepubliczne - to co innego....
tam moze obowiazywac tajemnica....tam jest troche inaczej....ale
absolutnie nie moze byc mowy o ukrywaniu placy " funkcjonariusza
Publicznego "..... to musi i powinno byc znane Opinii Publicznej

radca Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Tramwaj do dworca coraz bardziej realny
Tramwaj do dworca coraz bardziej realny
Przykre to, ale niektóre posty świadczą o braku elementarnej wiedzy
o mieście i jego całkiem niedawnej historii. Tramwaje w ciągu ulicy
Dworcowej istniały niemal "od zawsze", czyli od początku istnienia
sieci tramwajów elektrycznych, a to już ponad 110 lat. Początkowo
linia była jednotorowa z mijankami, w późniejszych latach
przebudowano ją na dwutorową. Przed zamknięciem torowiska dla kursów
rozkładowych istniały tam trzy linie (a były to: 1 szczytowa - na
Bydgoszcz Wschód, 4 - na Stadion Zawiszy, wcześniej do Szpitala
Jurasza, 8 - na Kapuściska, obsadzona przez pierwsze przegubowce).
Likwidacja połączeń w ostatnich latach ubiegłego wieku była
wymuszona zagrożeniem istniejącej infrastruktury podziemnej wskutek
wstrząsów powodowanych przez tramwaje. Pozostawiono tylko jeden tor
techniczny służący połączeniu z warsztatami na terenie starej
zajezdni przy Zygmunta Augusta. Trzeba przyznać, że w ciągu
ostatnich lat brak możliwości dojazdu komunikacją miejską w okolice
dworca przyczynił się do dużej degradacji całej dzielnicy pomiędzy
Gdańską, Śniadeckich, Królowej Jadwigi i Brdą. Obecnie miasto stoi
przed szansą na odzyskanie połączenia szynowego z dworcem kolejowym.
Dzieje się to co najmniej 20 lat za późno, ale nie wolno tej szansy
zmarnować. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Pasażer czeka, autobusu nie ma
Właściwie można stwierdzić, że od czasu wybudowania sieci linii
tramwajowych "Brda" (od Babiej Wsi do Łęgnowa, Kapuścisk i na Glinki)
w latach pięćdziesiątych, poza budową tramwaju na Wyżyny,
komunikacja szynowa w Bydgoszczy ulegała systematycznemu "zwijaniu".
Pierwsza uległa likwidacji linia czwórki wzdłuż ul. Lelewela do
Szpitala Jurasza, potem skasowano dwójkę i piątkę na Grunwaldzkiej,
a w końcu przyszła kryska na linie 1, 4 i 8 wzdłuż Dworcowej. O
torowiskach w obrębie Starówki nie wspomnę. Ostatni raz przez
Długą,Stary Rynek i Mostową tramwaj jeździł jednokierunkowo w 1974
roku, kiedy przebudowywane było Rondo Jagiellonów. Z uwagi na małe
promienie łuków na skręcie z Długiej w stronę Rynku zawieszono wtedy
nawet kursowanie nowych wówczas "przegubowców", które przez wiele
lat kursowały tylko na liniach nr 8 i 7. Zatem najwyższy czas na
reaktywację tramwaju. W końcu Bydgoszcz jako jedno z pierwszych
miast w Polsce uruchomiło tramwaje elektryczne (m. in. przed
Warszawą). Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Wybierasz się na mecz? Jedź tramwajem
ka_zet napisał:
>
> Dawna 10 to obecna 4.
>
> >
Pozwól, że nie zgodzę się z Tobą w tej kwestii. Pierwotna trasa
linii nr 10 łączyła Babią Wieś ze Stadionem Zawiszy. Początkowo
nawet z przesiadką przy przejeździe kolejowym w ciągu ul.
Gdańskiej. Obecna czwórka zaś nie ma nic wspólnego z poprzednią
czwórką która kursowała z dworca głównego do szpitala Jurasza, a od
czasu gdy brakowało już starego taboru do obsługi długich linii -
do Zawiszy. Pierwotny układ był taki: 6 (początkowo Łęgnowo - Babia
Wieś później przedłużona do Zawiszy) i 10 z Babiej Wsi do Zawiszy,
2 i 4 na Bielawy. A w późniejszych latach pomiędzy dworcem i
Zawiszą kursowały jeszcze na "4" dwukierunkowe niedobitki N-ki z
uwagi na brak pętli. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Latos: Będziemy dopłacać do leczenia
Latos: Będziemy dopłacać do leczenia
Pan poseł Latos martwi się, że trzeba będzie dopłacać do świadczeń
medycznych... Pan doktor Latos kiedy nie siedział w sejmowej ławie
lecz na rozklekotanej kanapie w Zakładzie Radiologii Szpitala
Jurasza utyskiwał, że wszystko "za darmo" i za pewne procedury
(szczególnie badania wykonywane na dyżurach) pacjenci powinni
dopłacać jeśli nie w całości pokrywać ich koszty. Metamorfoza czy
koniunkturalizm? Panie Doktorze, pamięć taka krótka? Posłem się
bywa. Może przyjść dziń kiedy znowu będzie Pan robił tomografię
komputerową o 3.30 nad ranem tylko dlatego, że koleś się nawalił,
wywalił i ni cholery nie pamięta co się działo z jego głową. No ale
to skandal żeby płacił z własnej kieszeni za takie cuda, prawda?
Albo, żeby ktoś kto nie stosuje zaleconych leków miał dopłacać do
leczenia skutków swojej mądrości... A może potraktować ubezpieczenie
zdrowotne jak auto casco? W prywatnych ubezpieczalniach składka
zależy od trybu życia (ryzykowny lub nie) i szkodowości. Ale Polskę
stać na fundowanie wszystkim, wszystkiego za pieniądze zabierane tym
którzy przy pacjencie pracują.
Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Biziel-dla UMK kogo sukces????
Komu zalezy na Bizielu?Zapis debaty z 17.10.200
Ochrona zdrowia...

wywołała wiele emocji. Eugeniusz Kłopotek opowiedział się m.in. za 10-proc.
odpisem od podatku. - Jesteśmy przeciwnikami powszechnej prywatyzacji służby
zdrowia. Czekamy na koszyk bezpłatnych świadczeń zdrowotnych i na ustalenie
sieci placówek publicznych służby zdrowia. Collegium Medicum ma szpital Jurasza
i chce przejąć dziecięcy w Toruniu oraz bydgoski imienia Biziela. Jak ma
wyglądać przekazanie? Majątek nieodpłatnie, a długi pozostają przy samorządzie -
twierdził radny PSL.

- Jeśli uczelnia zapewni godne warunki do leczenia, zagwarantuje miejsca pracy,
sprawa jest otwarta - oświadczył Jan Szopiński. - Ale gdybym miał podnieść rękę
za przekazaniem 40 milionów na długi, wolałbym za to kupić sprzęt i dać go
„Bizielowi”.

Opinie poprzedników podzielił też kandydat PO.

- Parlament musi stworzyć ustawę o szpitalnictwie bez dzielenia na państwowe i
niepaństwowe. Może być szpital tylko dobry i zły. Natomiast województwo nie
powinno pozbyć się szpitala wojewódzkiego. Oddanie „Biziela”, to uderzenie
podatników po kieszeni - przestrzegał Zbigniew Pawłowicz i dodał: - Powiedziałem
to wicemarszałkowi w twarz.
Pelnz zapis dzwiekowy
www.express.bydgoski.pl/look/article.tpl?IdLanguage=17&IdPublication=2&NrIssue=728&NrSection=1&NrArticle=80606&IdTag=18 Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Zmarł na terenie szpitala. Erka jechała z miasta
Ty radca znasz szpital jurasza od podszewki sądząc po twoich dawniejszych postach więc orientujesz się jak rozległy to teren. Brzmi to może paradoksalnie ale prawdopodobnie ratownicy podjęli słuszną decyzję. Defibrylatory to niestety nie gaśnice i nie stoją co 25 metrów na każdym korytarzu, a rozległy zawał czy migotanie komór częstokroć kończy się śmiercią- nawet w dzisiejszych czasach. Doszukujecie się sensacji tam gdzie jej nie ma. Tak samo jest z opuszczaniem Izby Przyjęć przez lekarza, żeby pomóc komuś tuż za bramą szpitala. Wszyscy krzyczą SKANDAL, lekarz nie wyszedł, nie pomógł, ale w świetle obowiązującego prawa nie może on opuszczać miejsca pracy ani szpitala. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Marszałek: Biziel ma być niepubliczny
chyba masz rację...
Miłość obecnej dyrekcji szpitala do jego klinik jest powszechnie znana :))
Dla wielu, istnienie jednostek uczelnianych w takim szpitalu to atut i prestiż
ale może być przeszkodą jeśli się myśli tylko w kategoriach biznesowych.
NZOZ łatwiej się tego ciężaru pozbędzie. Wydaje się, że każdym szpitalem można
dobrze zarządzać, nawet klinicznym- nie musi być on zaraz prywatny. W
niepublicznych już POZtach rachunek często jest prosty- ograniczać koszty jak
się da, badań jak najmniej i jak najbardziej utrudniać do nich dostęp np
wysyłając na drugi koniec miasta na pobranie krwi, usg, prześwietlenie, a
najlepiej skierować do prywatnego gabinetu (sic!). W takich szpitalach może być
podobnie- niebotyczne kolejki na kasę chorych i większość prywatnie. Limitów
NFZ nie podniesie i nie ma co liczyć na lepszy kontrakt dla NZOZ bo najpierw
zawsze będą jednostki publiczne np. szpital Jurasza.
Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Dziecko zmarło w przychodni na Jachcicach
Dr Krzywicki leczy moje dzieci od 10 lat i jest wspaniałym, doświadczonym
lekarzem. Z lekarzem rodzinnym tez miałam do czynienia, jest paskudny, chciałam
zamówić wizyte do 6 miesięcznej córki bo miała bardzo brzydki krtaniowy kaszel,
najpierw pan doktor prze telefon wysmiał mnie ze moja córka jest juz duza i mam
nie panikować, potem kłócił sie ze mną ze wizyta jest nieuzasadniona, w koncu z
łachą przyjechał, zbadał moja córke byle jak i oznajmił ze ma tylko katar.
Oczywiście po wizycie pana C. ubralismy córkę i pojechaliśmy ja zbadać do
szpitala Jurasza, trafilismy na miłą pania doktor, okazało sie po badaniu ze
nasza córka ma ostre zapalenie krtani, od razu dostała sterydy w zastrzyku żeby
krtań nie puchła. Co by było gdyby córka zaczela nam sie w nocy dusić?? Bylismy
wściekli z mężem na "doktora" C. bardzo załuje ze nie złozyłam na niego skargi,
jeśli kiedykolwiek bede miała z nim jeszcze do czynienia to nie omieszkam go
zjechac.


Czas najwyższy składać na niego skargi moze pozbędziemy sie tego pseudolekarza z
naszej przychodni.

Co do samej tragedi, to dziecko ratował doktor Krzywicki z tego co wiem to
dzidzius za późno przyjechał do przychodni, byl juz siny, nie do uratowania ;(((
Ogromna tragedia ;( współczucia dla rodziców Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Na fajkę trzeba biegać za szpital
Martwy przepis.
Proponuje wejść głównym wejściem do szpitala Jurasza. Przy drzwiach zza dymu z
papierosów pacjentów i studentów UMK nie widać nawet przyklejonej tablicy z
zakazem palenia. Dobrze, że ktoś wreszcie się za to zabrał, ale dyrekcje bawią
się w zabawy z dorosłymi lekarzami w ciuciubabkę po oddziałach, a nie potrafią
rozwiązać problemu w miejscu, przez które przechodzą wszyscy przybywający do
lecznicy. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: LATOS I LUBRANT KANDYDUJA DO SEJMU
do maxa o Latosie !!!!!
czytam posty i stwierdzam, że ty max jestes upierdliwy albo jest to prowokacja
albo twój iloraz jest niziutki. Wrzuc sobie haslo w wyszukiwarke, mam swoje
lata ale zareczam ci, ze nie jest to trudne.Lecz gdyby sie okazalo ze jest to
masz informacje:
Pan Latos jest lekarzem,II stopien specjalizacji z radiologii,1999-2001 z-ca
dyrektora szpitala Jurasza ds lecznictwa, radnym miasta Bydgoszcz
ur. 8.03.1964 r. Poznań, wykształcenie: studia wyższe AM im. K.
Marcinkowskiego w Poznaniu, studia podyplomowe: zarządzanie finansami i
marketing, członek klubu PiS dla Bydgoszczy, okręg wyborczy nr 2.
Zasiada w Komisjach:
- Polityki Zdrowotnej - Przewodniczący
- Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki
- Samorządności i Statutowo – Organizacyjnej
wspólinicjator i pomysłodawca wielu akcji z zakresu promocji zdrowia w
Bydgoszczy
www.bip.um.bydgoszcz.pl/article/rada_miasta/radni_rady_miasta
www.bil.org.pl/primum_non_nocere/2003/200312/s8.pdf
poza tym prawdopodobnie jest swietnym graczem w brydża ,mistrz Polski lekarzy w
brydżu(startuje w wielu turniejach) np. festiwal solidarności
www.polbridge.pl/wyniki/slupsk2k/FES_T1KA.htm
reszte doczytaj pieniaczu !!!
Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Komunikacja: system przesiadek słabo działa
izka_74 napisała:

> Spora grupa ludzi, którzy wysiadali na przystanku przy Jurasza, przesiadła się
> na busy. Mimo Twojej wiary w to, że przejście z Powstańców Wielkopolskich z
> powrotem na Skłodowskiej-Curie (nie wiem dokąd Ci ludzie chodzili, ale zwykle
> ruszali w kierunku głównego wejścia do szpitala Jurasza)to ledwie chwilka, to
> jak widać dla niektórych chwilka nieakceptowalna.

Cóż, każdy ma swoje priorytety i swoje kalkulacje, niektórzy wolą płacić więcej
za codzienne dojazdy jednym busikiem niż za sieciówkę na całe miasto tylko po to
żeby sobie urwać dwie minuty na dojściu.

> Oczywiście można powiedzieć, że jedni stracili, inni zyskali, bilans wychodzi
> na zero. Aż się teraz zastanawiam, czy się na jakieś drugie studia na UKW nie
> wybrać, bo szkoda marnować tak dobrego dojazdu ;)

To teraz się studia pod kątem dogodności dojazdu dobiera? :)
A bilans jednakowoż wychodzi na plus, tyle że o jakieś podsumowanie pokusić się
można będzie po jakichś dwóch miesiącach.


Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Talar: winny, nie ukarany
mudah napisała:

> I co zeznales na procesie?

nie potwierdze ani nie zaprzecze ....mozesz sie tylko domyslac....
pytanie ilu ludzi z neurologii szpitala jurasza trafilo do profesora mimo
zalecen ? ......
a ty oczywiscie stosujesz dwa prawa ..... jednego wsadzac .... a jezeli to
proferos to oczywiscie stawiac mu pomniki .....
nie zapominaj ze Temida ma przepaske na oczach status spoleczny ni " zaslugi"
nie powinny ja interesowac

Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: " INTER - MEDYK " z Bydgoszczy - oszukuje ?
"a co niektorzy uwazaja,ze srodowisko lekarskie jest czyste i nieskazitelne"

Niestety to, co sarkastycznie napisałeś, często się nie zdarza.

Około rok temu moja zona szukała pracy w służbie zdrowia. Niby mogła iść do
firmy farmaceutycznej i mieć auto, laptop i te inne atrybuty, ale, powiedzmy,
ma powołanie.
Dyrektor jednej z przychodni z "górnej" Bydgoszczy na dzien dobry stwierdził,
że bez znajomości to ona pracy nie znajdzie.
Pewien chirurg ze szpitala Jurasza obiecał zatrudnienie na stałe za 5 tys. Niby
niewiele jak za zapewnienie zatrudnienia i możliwości odbywania specjalizacji,
ale transakcja wydawała sie podejrzana. No i jak tu płacić za pracę...
Odwiedziła prawie wszystkie przychodnie w Bydgoszczy. Wszędzie reakcje
dyrektorów lub kadrowych były podobne. W końcu znalazła uznanie w oczach innego
dyrektora przychodni i zatrudnienie w tejże.

Teraz na szczęście jest na specjalizacji i spotyka naprawdę oddanych sprawie
leczenia ludzi lekarzy. Nie można generalizować mówiąc o robaku toczącym
środowisko lekarskie, ale fakty są faktami.

Tego chirurga mam nadzieję, że jeszcze kiedys spotkam, na polu zawodowym. Ja
tak łatwo nie zapominam.

Oby było lepiej.

pozdrawiam
Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Rozmowa z dyrektorem szpitala Jurasza
Rozmowa z dyrektorem szpitala Jurasza
jak zwykle banda dziennikarzy szuka taniej sensacji i jak zwykle z
najwiekszego gowna zrobili artykul gratulacje. pewnie jak by powiadomili zone
ze pacjent lezy to w miejsce tego artykulu znalazlby sie inny o tym jak to
szpital nie uszanowal praw pacjenta ktory nie zyczyl sobie powiadamiania jego
rodziny. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: O Dyrektorach Szpitala Jurasza w Bydgoszczy
O Dyrektorach Szpitala Jurasza w Bydgoszczy
W Polsce ceni się miernotę - ktoś kto pilnuje tylko wlasnych interesów- dr
Prywiński zostaje dyrektorem. I gdyby nie sprawa dr Lewandowskiego która
zostala naglosniona to nikt z szerszej opini publicznej by sie nie dowiedzial
jaki jest p.o. dyrektora.

Znałem Dr Sikorkiego, który byl dyrektorem chyba jeszcze rok temu - koleś
otworzyl 6 nowych klinik (Rehabilitacje, Chirurgie Plastyczna,
Transpalntologie, Endokrynologie, Kardiochirurgie, Medycyne Ratunkowa) zrobil
porzadek w szpitalu (np. egzekwowano np. zakaz palenia na terenie szpitala
(sic!!), ustawil szpital (Jurasz byl JEDYN -badz jesli czegos nie wiem jednym z
niewielu- większych szpitali w Polsce gdzie nie bylo strajku pielegniarek gdyż
sytuacja zostałą załatwiona przy stole rozmów) itd...

I co? Musiał odejść bo miał odwagę coś zmieniać, sprzeciwil się betonowi,
piętnował łapówy... Z tego co słyszałem nie mógł po odejściu znależć w
Bydgoszczy pracy... I CO WY NA TO??????? Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Proszę
Ostatnio mmojemu wujkowi wyjęli 2 kamienie były ogromne zrobili to w szpitalu
wojskowym metodą laporospokową po 3 dniach był w domu , a ma 70 lat i czuje sie
dobrze. Nie polecam szpitala Jurasza , to chyba pod względem warunków najgorszy
szpital w mieście poza tym panuje tam totalna znieczulica ze strony personelu
medycznego przekonałem sie o tym jak leżała tam moja mama i to ma być niby
szpital akademii medycznej. Mimo wszystko serdeczne pozdrowienia z okazji świąt
Elodio ! Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Uwaga! Inwestycje napływają!!!!!
Uwaga! Inwestycje napływają!!!!!
Niedługo co niektorzy przemianuja Brzydgoszcz na Budkolandie. Skąd ostatnio
taka moda na stawianie pstrokatych plastikowych budek? Parę lat temu MiniMal
stworzył ciekawsze miejsce w okolicach szpitala Jurasza, a teraz zacyznaja
tam dominować budki/ kioski/ bary. Chyba w prawie 400000 miescie stawianie
budek powinno sie ograniczac a nie pozwalac na zapełnianie każdego wolnego
kąta tymi szkaradztwami. Co my, na targu żyjemy??

Lol, dziękujemy panie prezydencie!!
A oferty inwestycyjne jak straszyly durnotą, tak nadal straszą. A wersję
angielską czyta sie jak zbitke samych zdan prostych. Ale żeśmy się popisali!!
lol Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Jak ukarać Toruń?
mac_byd napisał:

> Trochę mało wiesz Panie Michutor o bydgoskiej AM, kto ja tworzył i jakie
> budynki były jej przekazane. Szpital Jurasza budowali przed II wojną
> bydgoszczanie za pomocą "cegiełek" o odpowiedniej wartości. Innych budynków nie
>
> wspomnę!


a czy CM przestala leczyc bydgoszczan? czy CM zmienila miejsce? czy jakies lozko
z pacjentem wyjechalo z Bydgoszczy?

prosze Ciebie nie kompromituj sie Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Uwaga!!! Apel do wszystkich bydgoszczan !!!!!
Uciekajmy z Bydgoszczy
A nie jest przypadkiem tak, ze do sejmiku wybiera sie radnych, ktorzy
reprezentuja swoje miasta, gminy, a w Toruniu tylko pracuja?
Jesli tak nie jest to proponuje przeniesienie sejmu z Warszawy do Bydgoszczy,
przeciez tam rozdzielaja pieniadze!!
I jeszcze jedno, z obserwacji i doswiadczenia stwierdzam, ze kliniczny szpital
Jurasza gospodarzy sie lepiej niz Wojewodzki Biziel, czyli AM mu nie szkodzi.
Poza tym Szpitalami Wojewodzkimi zarzadza sejmik z Torunia, jesli przejda pod
AM beda bardziej 'bydgoskie'

pozdrawiam Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Wielka promocja Torunia w Polsacie
tlss napisała:

> jakie chamstwo ? Nie chcieliscie telewizji a mimo to dastaliscie dużą redakcję
> która przygotowuje samodzielne programy.
> Czy to nasza wina że nie chciało wam się wysilic w tym finasowo za waszego
> województwa ?
> Dlaczego nie wybudowaliście mostu, lotniska, telewizji ?
> Dlaczego nie zadbaliście o rozbudowę swoich szpitali ?


Hmmm...
O telewizji wypowiadali się inni, więc zamilknę w tej kwestii...
Lotnisko... Stwarzałoby problemy miastu nad Brdą ;-)Poza tym, nasze leży zbyt
blisko centrum.
Szpitale... Cóż, tu możemy podyskutować...
Jak widać ich kondycja była/jest na tyle znakomita, że bydgoskie uczelnie nie
mogły się dogadać parę lat temu w kwestii połączenia i to właśnie dlatego nie
macie już Akademii Medycznej tylko Collegium Medicum UMK... Cóż za cios... ;-))
A jeśli oprócz szpitala Jurasza UMK jako drugi szpital uniwersytecki weźmie też
Biziela to zapytasz o "nasze" szpitale? ;-))

P.S.
Następnym razem proponuję sprawdzać błędy przed upublicznianiem treści...


Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: UMK wyleczy bydgoski szpital
Gdybyś trochę miał pojęcie i finansowaniu to byś zapewne wiedział, że szpital
Biziela w Bydgoszczy to wojewodzki i jet wlasnością samorządu. Leczą się ludzie
z calego wojewodztwa i samorzad jest odpowiedzialny za dlugi. Za to szpital
Jurasza, który jest od dwóch lat pod ozdrowieńczą różdżką UMK jest aktualnie
zadłużony na przeszło 100 mln. Chyba niedługo UMK zlicytują. I jest to przykład
na to co może to wszechmocne UMK - NIC KOMPLETNIE NIC! Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Inauguracja roku na UMK
Tak naprawdę to władze UMK w Toruniu tylko i wyłacznie pragną szczycic sie tym,
ze maja jedyna tak szerokoprofilową uczelnię w kraju. Los CM UMK i kwestie
finansowe szpitali maja w dupie, to ich zupełnie nie interesuje bo to nie ich
problem. Im tylko zależy na jak największej kasie ze studiów wieczorowych. Jak
czytam teksty, ze UMK ratunkiem dla Biziela to chce mi się śmiać. Dla Biziela
ratunkiem jest kasa z ministerstwa i przekształcenie w szpital kliniczny. Bez
UMK to tez miałoby miejsce! Kiedy to UMK spłaci długi szpitala Jurasza? Jak
moga spłacać jak sami w Toruniu mają dużą dziurę budżetową! Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Dziecko zmarło, bo nie miało skierowania...
Dziecko zmarło, bo nie miało skierowania...
Mieliśmy podobną sytuację w Bydgoszczy na szczęście z innym skutkiem
niż opisany w artykule. Przyjechaliśmy z rocznym dzieckiem które
miało 40 stopni gorączki do szpitala dziecięcego w Bydgoszczy przy
ulicy Chodkiewicza. Nie przyjęto nas bo to nie nasz rejon.
Pojechaliśmy tam ponieważ oddział szpitala wojskowego wówczas był w
remoncie. Na szczęście szybko pojechaliśmy do szpitala Jurasza. W
dużym mieście jest wiele placówek i mieliśmy szczęście. Pani która
nam odmówiła przyjęcia i zbadania dziecka niech się cieszy że
reagowaliśmy szybko i nie spisaliśmy danych tej osoby. Przesyłam
wyrazy współczucia dla rodziny zmarłego dziecka. Co z tego że za
taki czyn grozi 5 lat skoro dziecka nic nie wskrzesi!! Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Jakie badania na celiakię?
Mój synek leczy się u gastroenterologa (szpital Jurasza w Bydgoszcz- polecam). Też słabo przybierał na wadze. miał straszne biegunki, dosłownie wszystko przez niego przelatywało. Miał podejżenie celiakii, byliśmy na oddziale, gdzie miał robioną gastroskopię z biopsją jelita cienkiego (brzmi strasznie, ale jeśli jest podejrzenie celiakii to mimo wszystko warto zrobić, dziecko dostaje "głupiego jasią" więc nie będzie tego badania pamiętało, bardziej my- rodzice panikujemy). Oprócz tego miał robione badanie histopatologiczne i z krwi IgA i IgG. Na szczęście celiakia została wykluczona, ale potwierdziła się alergia pokarmowa na całe mnóstwo produktów (jaja, mleko, kurczak, ziemniaki, soja), na część już się uodpornił, ale soi dalej nie może, a to badziewie jest wszędzie pod postacią lecytyny sojowej czy białka sojowego.
Mimo to droga mamo bądź dzielna i jeśli masz niedaleko do Bydgoszczy to szczerze polecam szpital Jurasza, mają tu super gastroenterologów, alegrologów i specjalną poradnię celiakii (prym wiedzie prof. Czerwionka).
Pozdrawiam, Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: dobry dermatolog/alergolog dziecięcy w bydgoszczy
a ja byłam niedawno na etapie poszukiwan dobrego alergologa dla
mojego ale juz 3-letniego dziecka....Moj ma stwierdzone tez AZS i
bardzo dlugo szukalam przeszlam juz przez sztab dermatologow z ulicy
Kurpinskiego(akurat nam nie pomoglo).prywatnie tez odwiedzilam 2
alergologow....Koszystalam z uslug tez alergologow ze szpitala
Jurasza..I w koncu mi bardzo podpasowala pani doktor ktora przyjmuje
prywatnie(przyjezdza na wizyty do domu) Inga Adamska(pracuje w
szpitalu Jurasza na oddziale pediatrii i alergologii
dziecięcej)...Naprawde świetna i konkretna osoba... Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: żywność bezglutenowa - gdzie w Bydgoszczy???
żywność bezglutenowa - gdzie w Bydgoszczy???
jutro będę w Bydgoszczy, przejazdem, chciałabym przy okazji
zaopatrzyć się w jedzonko dla synka, czy gdzieś w pobliżu szpitala
Jurasza znajdę jakiś sklep z taką żywnością???
Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: dzieci z chorobą NF1
Witam Was wszystkich serdecznie. Mój synek ma 2,8 m-cy, od ponad dwóch lat podejrzewają u niego NF. Podobnie jak u Izasi lekarze w szpitalu na Litewskiej zainteresowali sie jego plamkami. Od tamtej pory jesteśmy pod opieką CZD. U prof Jóźwiaka nie bylismy nigdy, bo prowadząca nas lekarka neurolog twierdzi, że zajmuje on sie bardziej skomplikowanymi, cięzkimi przypadkami a w przypadku mojego Mikołajka nie jest konieczne. W czerwcu ubiegłego roku miał robiony rezonans, który wykazał zaburzenia mielinizacji. W zasadzie wynik tego badania potwierdził juz tę chorobę, bo te zaburzenia to UBO według wszystkich informacji z jakimi spotkałam się w necie. Mikołaj jest zdrowy, nic mu nie dolega, ale podobnie jak niektóre z Waszych dzieci ma ciemna karnację i oprócz plamek cafe au lait ma również białe plamy, nieco inne bo takie jakby podskórne, bardziej widoczne jak wyjdziemy z kapieli, albo jak Mikołaj się zdenerwuje i zezłości.
Odwiedziliśmy również szpital Jurasza w Bydgoszczy, niestety lekarzem, który nas konsultował nie była dr Wojtkiewicz tylko jakaś inna lekarka ( nie pamiętam teraz nazwiska). Dla niej objawy Mikusia nie były jednoznaczne, ale na moje pytanie czy jakaś inna choroba może się tak objawiać stwierdziła, że raczej nie. W mojej i męża rodzinie nie znamy żadnego przypadku tej choroby, więc jest to raczej na 100% samoistna mutacja.
Tak na koniec mojej długiej wypowiedzi chciałam skierować kilka słów do niusiasz. Doskonale rozumiem Twoje obawy i lęki, ale z tego co mi wiadomo nikt w Polsce nie zrobi Twojemu dziecku badań genetycznych. A nawet jeśli by to sie jakimś sposobem udało to i tak wynik tego badanie nie bedzie miał dla zdrowia Twojego dziecka żadnego znaczenia. Choroba jest leczona OBJAWOWO co oznacza, że wcześniejsza wiedza o jej istnieniu nie jest w stanie zapobiec jej rozwojowi. Dziecko musi być pod obserwacją lekarzy co, nawet jeśli jest zupełnie zdrowe, w niczym mu nie zaszkodzi , a jedynie może przynieść korzyści. Myślę, że raczej powinnaś przestać się denerwować, traktować dziecko zupełnie normalnie, co powien czas odwiedzać specjalistów i mieć nadzieję, że wszystko będzie ok. Pozdrawiam. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Polecam naszego lekarza;-)-biala lista nefrologow
Czy ktoś mógłby mi polecić dobrego urologa dziecięcego w Bydgoszczy.
Byliśmy już u prof.Wolskiego (Szpital Jurasza)i dr Korneta (Szpital
Biziela). Czy któraś z mam leczyła u nich swoje dzieci? Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: szukam współlokatorki CM UMK
szukam współlokatorki CM UMK
Studentka 3-go roku kierunku lekarskiego szuka współlokatorki do 2-
osobowego pokoju, bardzo blisko szpitala Jurasza.Cena ok. 300zł/m-c.
Mój nr gg: 5013523 Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Gdzie w Bydgoszczy mozna zrobic kurs zakładania...
Oczywiscie rowniez polecilabym kurs u mistrzyni, ale jesli szukac
czegos innego, ale rowniez rozszerzonego (zele, akryle, manicure,
pedicure i zdobienie) akademia zdrowia na przeciwko szpitala
jurasza, pozdrawiam Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Bydgoszcz
czy znacie może jakiegos ginekologa z Szpitala Jurasza bo ide do jakiej pani
doktor Ciecierzewskiej czy jakos tak i nic nan jej temat nie wiem? Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Bydgoszcz
Moge podac ci numer do Intercoru bo tam wlasnie do niej chodzilam: 339-99-33
Do przychodni szpitala Jurasza niestety nie mam Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: dobry lekarz od nerek
zależy skąd, z jakiego miasta. ja mogę polecić w Bydgoszczy, ze szpitala
Jurasza, obecnie szpital uniwersytecki chyba. prof. Wolski i dr Szymański - z
oddziału urologii Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: zjazd stowarzyszenia
spotkanie jest tam, gdzie szpital Jurasza, wejscie do wiezowca dziecięcego. Tzn.
ten budynek jest tuż obok, podobno 100m. Więc samochody mozna zostawić przed
wejsciem do tego wieżowca dziecięcego. jest parking. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Co wy możecie zrobić dla Bydgoszczy?
Z tym aquaparkiem to już jakiś obłęd. Miasta tj. Wrocław, Lublin, Białystok,
Szczecin jako priorytety określają budowę dróg, rozbudowę infrastruktury
transportowej, dzięki temu rozwijają programy pozyskiwania inwestorów.
Natomiast w Bydgoszczy prasa szerzy jakieś absurdalne tezy o "kluczowej"
inwestycji: BASENU Z TRAMPOLINAMI. Naprawdę nie bądźcie śmieszni.

Kluczowe elementy programów powinny objąć:
- budowę dróg ekspresowych
- rozwój portu lotniczego oraz węzła wodnego
- wspieranie rozwoju Uniwersytetu KW i Uniwersytetu T-P
- wzmocnienie i rozbudowę bydgoskiego ośrodka przemysłowego

- budowę szybkiego tramwaju do Fordonu i Osowej, węzła kujawskiego
- zabieganie o rozwój bydgoskiego węzła kolejowego, oraz modernizację magistral
kolejowych

Co najważniejsze, kandydaci powinni przedstawić ramy finansowania inwestycji,
wsparcia budżetowego i finansowania ze środków wspólnotowych.
W moim odczuciu programy kandydatów nie mających zaplecza parlamentarno-
rządowego (Jas., Dombr., Krzyż.)- to w kwestiach najważniejszych - stek bzdur i
pobożnych życzeń. Najsilniejszą pozycję posiada bez wątpienia kandydat PiS -
Andrzej Walkowiak.

Obserwująć ostatnie lata samorządu w Bydgoszczy, powiem tak:

1. Dosyć mam, prezydenta spod toruńskiej wsi: Dombrowicz
2. Nie chcę importowanego łódzkiego postkomunisty: Jasiakiewicz
3. Nie chcę katechetki z Żuław: Piotrowska

(może i ostro, ale gra warta świeczki)


Chcę na stanowisku Prezydenta zwykłego, cholernego bydgoszczanina.
Zdecydowanego, niezłomnego gospodarza, który pchnie do przodu miasto Bydgoszcz.
Bydgoszcz w ekstraklasie polskich miast? TAK! Chcę na tym stanowisku wreszcie
bydgoszcznina „z krwi i kości", któremu nikt nie zarzuci zaniedbywania
interesów Bydgoszczy kosztem innego miasta w regionie, „handlowania" bydgoskimi
uczelniami, szpitalami. Prezydenta, który będzie wiedział, że w interesie
Bydgoszczy jest budowanie szybkiego tramwaju do Fordonu, Osowej, Osielska,
budowa węzła kujawskiego, odbudowa wizerunku Bydgoszczy - a nie finansowanie
kolejki i mostów w Toruniu, "oddawania" majątku bydgoskiego podmiotom
niebydgoskim - w tym tak symbolicznych jak szpital Jurasza, który stał się
przed wojną dumą Bydgoszczy będącej w sporze z Toruniem.

Bydgoszcz nie może stracić następnych 4 lat.

Stawiam na Andrzeja Walkowiaka!
Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: W której aptece w Świeciu jest najtaniej?
leki dla diabetykow - w aptece kolo dworca
w aptekce w przychodni "zielonej" jest drobo bo zeruja na tym,ze sa blisko
a tak wogole to po niektore bardziej mi ise oplaca raz w miesiacu pojechac np.
do bydgoszczy (polecam Albe - kolo szpitala Jurasza) Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: " Bydgoski lekarz z zarzutami " - H. KASPRZAK
Troche mnie martwi na nagonka na wszystkich lekarzy w ogole, "jak leci" oraz
szafowanie nazwiskami. jesli macie konkretne informacje, zgloscie je do komorki
policji, ktora Heliodora K. ujela. Mysle,ze takie dzialanie moze cos zmienic.
Natomiast podsycanie nienawisci do "mafii w bialych kitlach" jest nie na
miejscu. Potem na dyzurze okazuje sie, ze wszyscy pacjenci lecza lepiej niz
lekarze, kazdego oskarzaja o lapowkarstwo. Nacpany "kark" demoluje izbe przyjec
i wyzywa "lapiduchow", ktorzy nie chca mu udzielic pomocy. I tacy ludzie tworza
opinie o lekarzach, ktorzy za marne pieniadze ratuja nam zycie, dzieki ktorym
wielu z nas normalnie funkcjonuje....
A moze wymienic z nazwiska ludzi z kas chorych i narodowego funduszu zdrowia (
z braku szacunku do tych instytucji piszę z malej litery), ktorzy na kontrakty
dla szpitali przeznaczaja coraz mniej pieniedzy, udajac rownoczesnie, ze daja o
dobro pacjentow. Moze napisac o braku nici, igiel i innych niezbednych w pracy
tych "paskudnych lekarzy" narzedzi? Moze jakis mlody lekarz napisze ile
zarabia? A zarabia mniej niz sprzataczka na jego oddziale. Moze porownamy czas
pracy lekarzy w Polsce i jego kolegi z innych krajow europejskich? Zapewniam,
ze ten ostatni nie dyzuruje 24 godzin, po ktorych swiezy i wypoczety ma leczyc
przez nastepne 8 (bedac zatrudnionym na 1/5 etatu).Napiszmy o tym, ze jak na
oburzajace warunki, szpital Jurasza funkcjonuje nad podziw dobrze. Moze napisac
o tych wszystkich lekarzach, ktorzy juz wyjechali z kraju i o tysiacach, ktore
wyjada, bo po prostu chca leczyc ludzi w normalnych warunkach, bez kretynskich
zwierzchnikow, ciaglych brakow w zaopatrzeniu i pacjentow, ktorzy bardzo
usilnie "pragna sie odwdzieczyc", a po udanym leczeniu nie mowia "dziekuje".
Napiszmy o tych, ktorzy lecza dobrze i nie biora (np. o dr. Kapale i wielu
innych). A nazwiska lapowkarzy niech trafiaja na policje, bo do ich scigania
zostala ona powolana. Samosady w demokraji nie maja racji bytu.
p.s.
uprzedzajac ataki: nie jestem lekarka i nie lacza mnie zadne mafijne koneksje
ze szpitalem Jurasza. Jestem filologiem. I zapewniam, ze nawet w tym zawodzie
zdarzaja sie swinie. Jak w kazdej innej dziedzinie zycia... Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Kolejni pacjenci oskarżają prof. Kasprzaka o ła...
powinni się zabrać za wszystkich profesorów szpitala jurasza Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Problemy w Szpitalu Uniwersyteckim
Problemy w Szpitalu Uniwersyteckim
czy szpioatl uniwersutecki to szpital jurasza?
bo nie wiem...
Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: mam tarczycę- szukam dobrego endokrynologa
Dr Wilamowska w Bydgoszczy na Osowej Górze. Jest naprawdę dobra, zjeżdżaja sie
do niej chorzy nawet z Wielkopolski i innych regionów. Dr Juraniec ze szpitala
Jurasza równiez polecam. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Tanie noclegi w okolicy szpitala Jurasza - pilne!!
Tanie noclegi w okolicy szpitala Jurasza - pilne!!
Tak jak w tytule - znacie może miejsce, gdzie w okolicach szpitala Jurasza
można niedrogo przenocowac? Sprawa pilna, z góry dziekuję. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Tanie noclegi w okolicy szpitala Jurasza - pilne!!
ten dom studencki przy ul Oginskiego tez nie
jest daleko od szpitala Jurasza
Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Szpital Jurasza zbankrutuje ?!
Szpital Jurasza zbankrutuje ?!
tak podają tutaj:
www.portalbydgoski.pl/jurasz-zbankrutuje
Oto skutki oddania Akademii Medycznej Toruniowi. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Eskadra o Bydgoszczy i Toruniu
> Bardzo to "ciekawe".Nie decydują politycy czy urzędnicy ,czyli kto
> ufoludki czy małpy ?To są fakty , jakie fakty ?
> Nie zapominaj ,że faktem też był tzw. obóz socjalistyczny i pociąg
> przyjażni Polska -ZSSR.Wynika z tego ,że twisz ciągle w minionej
> epoce ,gdzie byliście na specjalnych prawach.
> Przestań w końcu opowiadać bajki wygodne dla torunian. W UE nikt
> nikogo nie zmusza do tworzenia wydumanych metropolii .
> Z tego tytuły nie ma żadnych profitów finansowych.

Jeżeli nazywasz wydumanym to, że ludzie pracują, uczą się i bawią w sąsiednim
mieście, to że dwa takie miasta ewidentnie dopełniają się funkcjonalnie i
administracyjnie (jak dwie "półówki"), to ja nie wiem jak można się aż tak
odciąć od rzeczywistości.

Akurat dla urzędników europejskich, którzy zajmowali się naszym RPO, budowa
aglomeracji BiT jest czymś najzupełniej oczywistym. Tylko taki beton jak ty,
którego ulubionym zajęciem jest tępienie "ideologicznie" niewygodnych faktów nie
może się pogodzić z rzeczywistością.

Opowiem ci coś. Dzisiaj rozmawiałem o "bilecie aglomeracyjnym" z kolegą, który
właśnie zaczyna pracę w B. Właściwie cieszy go to rozwiązanie, bo ewidentnie
ułatwi mu to życie. Tylko że pociągi mogłyby jeździć szybciej, a nie tylko
częściej... Ty natomiast powinieneś się w normalnych okolicznościach cieszyć, że
ulokowany bądź co bądź w B szpital Jurasza i w ogóle CM UMK zyska naprawdę
dobrego pracownika naukowego.
Gdyby lepsza komunikacja była już parę lat temu, to pewnie ułatwiłaby życie
także moim znajomym z Bydgoszczy, którzy studiowali w Toruniu.
Takich przykładów są tysiące I TO SĄ FAKTY! Właśnie tak powstają aglomeracje,
tak rozwijają się miasta i stają zamożniejszymi - a nie w politycznych
gabinetach. To właśnie twoje podejście wskazuje na tkwienie w poprzedniej epoce,
gdzie wszystkim sterowano centralnie. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Gdyby nie Śliwka mielibyśmy Uniwersytet Medyczny
Niedługo wszystko po kolei oddamy Toruniowi. AM, szpital Jurasza,
teraz szpital Biziela (wojewodzki). Pomyślmy czego jeszcze Toruń nie
ma..? Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: "Czwórką" do centrum nie dojedziesz
Czwórka telepała się jednym torem ulicą Lelewela ze Szpitala
Jurasza. Bingo! Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Wybierasz się na mecz? Jedź tramwajem
jacek.killman napisał:

> ka_zet napisał:
> >
> > Dawna 10 to obecna 4.
> >
> > >
> Pozwól, że nie zgodzę się z Tobą w tej kwestii. Pierwotna trasa
> linii nr 10 łączyła Babią Wieś ze Stadionem Zawiszy.

Którą uważasz za pierwotną? (Podobne pytanie można też zadać o 7 bądź 9). Bo tak
ogólnie to pierwotna czwórka to było D, prawdaż.

>Początkowo
> nawet z przesiadką przy przejeździe kolejowym w ciągu ul.
> Gdańskiej. Obecna czwórka zaś nie ma nic wspólnego z poprzednią
> czwórką która kursowała z dworca głównego do szpitala Jurasza, a od
> czasu gdy brakowało już starego taboru do obsługi długich linii -
> do Zawiszy.

Obecna czwórka ma 100% wspólnego z dziesiątką sprzed zmiany numeracji związanej
z montażem wyświetlaczy segmentowych (zmiany były 10->4, 101->91, 102->92,
104->94). A trasa tej dziesiątki z kolei wynikała z likwidacji torów do Dworca.

> Pierwotny układ był taki: 6 (początkowo Łęgnowo - Babia
> Wieś później przedłużona do Zawiszy) i 10 z Babiej Wsi do Zawiszy,
> 2 i 4 na Bielawy.

I znowu, jaki pierwotny? W roku 1958 10 jeździła z Babiej Wsi na Zawiszę,
owszem, ale już w 1973 na Glinki. 2 rzucało po całym mieście, w 1958 jeździła z
Długiej na Bielawy, w 1967 nadal na Bielawy ale z Grunwaldzkiej, w 1975 już z
Bielaw na Wyżyny (obecna Magnuszewska).

> A w późniejszych latach pomiędzy dworcem i
> Zawiszą kursowały jeszcze na "4" dwukierunkowe niedobitki N-ki z
> uwagi na brak pętli.

W późniejszych latach przetasowania były różniaste, natomiast 4 przestała
jeździć do szpitala wraz z likwidacją torów na Lelewela/Jurasza, prawdaż.
Zaczęła na Bielawy.

Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: pilnie poszukujemy mieszkania
pilnie poszukujemy mieszkania
Para studentów Collegium Medicum pilnie poszukuje mieszkania do wynajęcia
(kawalerka lub dwupokojowe) najlepiej w okolicach Szpitala Jurasza od
października. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: T.Markowski,J.Rulewski,R.Sikorski,A.Walkowiak
szpital akademicki to chyba tzw szpital jurasza
co ma zmienic w tmy szpitalu markowski jesli jednym z dyrektorow tego szpitala
jersl Latos przyjaciel markowskiego i zarazem kandydat do dsejmu????? Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Będzie metro do Fordonu
Pewnie że pomysł dobry, z tym że nie należałoby "Podciagnac linie
pod odpowiednie dzielnice" lecz wybudować sieć od nowa - wszystkie
badania, wszystkie studia na temat komunikacji do i z Fordonu jasno
mówią o tym że pociąg w obecnej postaci o wiele gorzej wygląda od
tramwaju - może i jest teoretycznie o wiele szybszy ale jako policzy
się prawdziwy czas przejazdu z punktu A do punktu B ( bardzo prosty
przykład - rodzina 3 osobowa mieszkająca na Osiedlu Tatrzańskim -
ojciec jest kierownikiem jednej z firm na Zachemie, matka pracuje w
sklepie na Starym Mieście a dziecko uczy się w I LO - od razu widać
że ojcowi pociąg w ogóle nie pasuje, zamiast korzystać z komunikacji
publicznej do pracy dojeżdżał będzie na pewno codziennie samochodem,
spójrzmy na sytuację matki i dziecka - aby dostać się do szkoły i
pracy muszą dojść na przystanek autobusowy, poczekać na autobus,
dojechać autobusem na stację, przejśc na peron, poczekać na pociąg,
dojechać na Bydgoszcz Główną albo Leśną, przejśc z peronu na
przystanek autobusowy, poczekać na autobus po czym przedzierać się
nim przez zakorkowane ulice Centrum - okaże się że czas przejazdu
pociągiem będzie nie tylko o wiele dłuższy niż tramwajem do którego
wsiądą na Osiedlu tatrzańskim i wysiądą na Gdańskiej ale nawet
obecnym 93/94! )

Gdyby wybudować linię _przez Fordon_ a nie _w okolicach Fordonu_
oraz metro idące pod Bartodziejami i Centrum to rzeczywiście byłby
to luksus, w obecnym kształcie sieć jest atrakcyjna dla zbyt małej
ilości osób... Ale pomarzyć zawsze można :)))

M1 MARIAMPOL - NAD WISŁĄ - STARY FORDON - BAJKA ( obecnie Bydgoszcz
Fordon ) - UTP ( Bydgoszcz Akademia ) - BRDYUJŚCIE - BARTODZIEJE (
Skłodowskiej Curie - SZPITAL JURASZA/STADION POLONII/UKW -
ŚRÓDMIEŚCIE ( plac Wolności? Gdańska/Jagiellońska? ) - DWORZEC PKP -
OKOLE (rondo grunwaldzkie) - MIEDZYŃ 1 - MIEDZYŃ 2 - OSOWA GÓRA -
OSOWA GÓRA GÓRNY TARAS

M2 MARIAMPOL - TATRZAŃSKIE - BOHATERÓW - PRZYLESIE - CENTRUM
ONKOLOGII - BRDYUJŚCIE - BARTODZIEJE - SZPITAL JURASZA -
ŚRÓDMIEŚCIE - STARE MIASTO - OKOLE - DWORZEC PKP GŁÓWNA

TRZCINIEC/LOTNISKO - BŁONIE/GÓRNY MIEDZYŃ - DWORZEC PKP GŁÓWNA -
DWORZEC PKP LEŚNA


Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: PACIORKOWIEC-szukam skutecznego lekarza..
Dr Katarczyna Klucz
Szpital Jurasza-Poradnia przykliniczna
Wyleczyla mnie w ciagu 2 tygodni gdzie inni lekarze walczyli 3 miesiace Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Po spotkaniu w sprawie opłat: studenci są zawie...
zarty sobie robisz :) Sam idz do nauki. Moze kiedys trafisz do szpitala Jurasza i bez koperty nie wejdziesz na oddzial bo to bedzie zbyt blacha sprawa na przyjecie. Wtedy pogadamy. Zdrowia zycze. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Szukam dobrego Ortopedy!!!!!
Zdecydowanie dr Waldemar Weiss ze szpitala bizela lub dr Jacek Kruczyński ze
szpitala jurasza Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Jak ukarać Toruń?
Trochę mało wiesz Panie Michutor o bydgoskiej AM, kto ja tworzył i jakie
budynki były jej przekazane. Szpital Jurasza budowali przed II wojną
bydgoszczanie za pomocą "cegiełek" o odpowiedniej wartości. Innych budynków nie
wspomnę! Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Pod skrzydłami UMK ,CM w Bydg. na ostatnim miejscu
Szpital w rękach komorników
Wierzyciele stracili cierpliwość, a pracownicy zostali pozbawieni
pieniędzy na podstawowe potrzeby
Jarosław Jakubowski, Środa, 2 Września 2009


Kontraktowi pracownicy Szpitala Uniwersyteckiego im. dra Antoniego
Jurasza w Bydgoszczy pozostali bez środków do życia. Konto placówki
zajęli komornicy.

Początek roku szkolnego za pasem, wydatki rosną, a konta kilkuset
pracowników kontraktowych świecą pustkami. Szpital nie wypłacił im
pieniędzy za lipiec, choć zgodnie z umowami, wynagrodzenie mieli
dostać do końca sierpnia.

Reklama
Reklama

- Nie dostałam ani grosza. Najgorsze jest to, że nikt nas nie
uprzedził o tej sytuacji. Jestem matką samotnie wychowująca dwójkę
dzieci, mam zaciągnięty kredyt hipoteczny, a były mąż nie płaci mi
alimentów. Nie mam środków do życia. Pracujemy nawet po 300 godzin w
miesiącu, a płace są takie, że pielęgniarka z 25-letnim stażem
dostaje na rękę 1100 złotych - mówi jedna z 600 pielęgniarek
kontraktowych, zatrudnionych w szpitalu.

W nie lepszej sytuacji jest ratownik z Oddziału Ratunkowego. -
Pracujemy naprawdę ciężko. Na nocnych ostrych dyżurach jesteśmy
narażeni na różne choroby, a nawet ataki ze strony pijanych i
agresywnych pacjentów. To wyjątkowo stresujące zajęcie, a traktuje
się nas jak pracowników gorszej kategorii. Jak spłacę teraz mój
kredyt?

Pracownicy spotkali się wczoraj z naczelną pielęgniarką szpitala.
Usłyszeli, że nie dostali pieniędzy, bo na rachunek lecznicy weszli
komornicy. - W dobie kryzysu komornicy mocno się uaktywnili. Banki
niechętnie udzielają kredytów, więc rośnie presja ze strony naszych
wierzycieli - mówi Miłosz Piontek, zastępca dyrektora szpitala do
spraw ekonomiczno-finansowych. - Obecnie na wdrożenie czeka plan
restrukturyzacji szpitala, nad którym ma debatować senat
Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Plan pozwoli uwolnić placówkę od
garbu długów. Część należnych pracownikom pieniędzy została już
przelana na konta. Prowadzimy negocjacje z wierzycielami, aby móc
wypłacić resztę.

Część pracowników zapowiada odejścia i wnioski do sądu o wypłatę
należności.

Stare długi

Szpital Jurasza ma około 100 milionów złotych długu, głównie u
dostawców leków i sprzętu jednorazowego. Należności pochodzą jeszcze
z lat 2003-2006, kiedy placówka generowała rocznie 20 mln złotych
strat.
Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Toruńska hematologia wysoko w rankingu
Rzetelność dziennikarza piszącego ten artykuł przypomina mi teorie babbikowo-
wilmanowskie. Mam przed sobą właśnie ten mały zeszycik w którym to Newsweek
prezentuje ranking szpitali. Z artykułu wynika, że tylko torunsja hematologia
odniosła sukces. Racja, bo tylko w tej jednej kategorii jest coś z Torunia.
Prawda wygląda natomiast tak:
Najlepszym szpitalem w Polsce został Wojewodzki Szpital Zespolony w Elblągu.
Natomiast w kategoriach wyglada to tak (z naszego województwa kuj-pom).
ONKOLGIA:
4 MIEJSCE CENTRUM ONKOLOGII W BYDGOSZCZY (W RANKINGU RZECZPOSPOLITEJ NAJLEPSZY
SZPITAL W POLSCE)nie ma nikogo wiecej z naszego wojewodztwa.

CHITURGIA NACZYNOIOWA:
9 miejsce Szpital Kliniczny im dr A. Jurasza w Bydgoszczy, nikogo innego z
naszego wojewodztwa

HEMATOLOGIA DOROSŁYCH
10 miejsce oddział hematologii w Toruniu specjalistyczny szpital miejski

TRANSPLANTACJA SZPIKU:
nikt z naszego wojewodztwa

ONKOHEMATOLOGIA DZIECIĘCA:
4 miejsce szpital im. Jurasza w Bydgoszczy, nikt inny z naszego wojewodztwa.

KARDIOLOGIA DZIECIECA:
nie ma nikogo z naszego woj.

UROLOGIA:
4 miejsce wojewodzki szpital Biziela w Bydgoszczy
5 miejsce szpital Kliniczny A. Jurasza w Bydgoszczy.
nikt inny z naszego woj.

REHABILITACJA:
3 miejsce Szpital kliniczny A. Jurasza w Bydgoszczy nikt inny z naszego woj.

GASTROENTEROLOGIA:
10 miejsce Szpital im Biziela w Bydgoszczy
9 miejsce szpital wojskowy w Bydgoszczy nikt inny z naszego woj.

PLACÓWKI WYKONUJĄCE ZABIEGI CHIRURGII ESTETYCZNEJ:

1 MIEJSCE CENTRUM MEDYCZNE BIEŃKOWSKI W BYDGOSZCZY
18 sZPITAL jURASZA W bYDGOSZCZY NIKT INNY Z NASZEGO WOJ.

Chciałem tylko przedstawić jak wygląda rzetelność dziennikarza z toruńskiej GW.
Jeżeli dziennikarze poddają się teoriom wilmanowskim to jest to tragiczne!!! Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: UMK realizuje w tej chwili 4 powazne inwestycje
Na terenie szpitala Jurasza w Bydgoszczy budynek z napisem -Wydział
Farmaceutyczny stoi od dawna .Czyżby gdzieś budowano drugi ? Czekam na
sprawdzoną informację. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Rodzić po ludzku- czemu nie SKARŻYĆ DO SĄDÓW?
hej,

super ze chociaz ty sie odwzylas, ja tez jak moge to w ten sposob walcze, Nie
zaskarzylam jeszcze zadengo lekarza ani pielegniarki,ale jak stawlam na komisje
lekarska, to lekarka zachowywala sie karygonie. Zrobila ze mnie oszusta,
kretacza i ogolnie bardzo pogardliwie sie do mnie odnosila. Zapytalam ja jak
sie nazywa..., a ona:" A po co to pani"?, wiec mowie:"bo chce pania zaskarzyc o
zniewazenie i brak kompetencji" ( na komisje sie stawialam z powodu
obustronnego niedosluchu i zaburzen blednika,mialam szereg badan ze szpitala
Jurasza w Bydgoszczy robionych specjalistyczna aparatura, podpisanych przez
samych profesorow, bo wydalam wczesniej mase kasy na to, aby ktos sensowny mi
pomogl, a ona mnie postawila pod sciana i kazala mi cos tam
powtarzac...Stwierdzial, ze klamie.)Wiec jej powiedzialam konkretnie, ze ja
zaskrze i ze nie zartuje, bo czlowiek zasluguje na jakas godnosc.Na drugi dzin
zanioslam skarge i zaraz sie gatka zmienial, byly przeprosiny, prosba aby
zapomniec o sytuacji, ze to sie wiecej nie powtorzy itp...i nawet rente dostalm
szybko..., nie dajac w lape.
Wiec ja myel, ze zaden lekarz nie chcialby miec sprway w sadzie za zle
traktowanie pacjentek, bo juz by nikt nigdy do niego nie przyszedl i bylby
spalony raz na zawsze. Zadna kbieta by do niego juz nie przyszla i o to wlansie
chodzi, zeby dac takim chamom poplic i zapobiec nieszczesciom innych kobiet,
ktore by do takiego lekarza poszly czy z taka nieludzka polozna rodzily. Jak
sie nie bedziemy odzywac, to zawsze tak bedzie, a na reforme sluzby zdrowia to
raczej nie nalezy czekac....Pozdrawiam i czekam na inne wypowiedzi. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: dodajcie tramwaj!
quazi-suazi napisał:

> ka_zet napisał:
>
> > Gdzie do Fordońskiej, do Ronda? Po co? Ja tam mam nieco inny pomysł, prze
> dłużyć
> > w poprzek Wyszyńskiego przez Głowackiego do Morskiej i dalej wzdłuż Łęczy
> ckiej
> > do Fordońskiej.
>
> tak też można (nota bene tramwaj podobno kiedys jezdzil na glowackiego).

Na Głowackiego nie, natomiast mniej więcej do obecnego środka Wyszyńskiego
docierał. Skrócono przy budowie ulicy.

> tylko
> ze to jest duzo dluzsza droga i kosztuje wiecej. i od tego projektu pilniejsza
> jest trasa do fordonu.

Od wszystkiego z wymienionych jest pilniejsza trasa do Fordonu, do PKP czy na
Kujawską.
Niemniej jednak do skomunikowania uniwersytetu jest zaplanowana od wieków trasa
od Dworca PKS przez Ogińskiego i Sułkowskiego do Chodkiewicza.

> a tak za 1,5km mozna sie podlaczyc do sieci na fordonskim, a jak wspomnialem ja
> k
> sie robi jedne roboty to juz porzadnie, a nuz udaloby sie to podlaczyc pod
> finanse projektu...

Ale chcesz jakąś straszną konbinację alpejską. Nie dość że nikt w ciągu ul.
Wyszyńskiego by z tego nie skorzystał to jeszcze zastanów się nad konstrukcją,
bo wbrew pozorom byłoby zdecydowanie drożej niż ci się wydaje. Przypominam że
S-5 ma tam iść w wykopie pomiędzy jezdniami Wyszyńskiego, więc żeby puścić tam
tramwaj musiałabyś przykryć ten wykop jakimś sklepieniem albo chociażby
podporami i po tym puścić tramwaj, a wyjścia na rondzie Fordońskim to w ogóle
sobie nie wyobrażam. Potworne koszty, wątpliwe korzyści.

> >
> > Bo tramwaj pójdzie przecież inaczej niż Fordońska.
> >
> pojdzie, nie pojdzie. chyba nie ma wariantu ostetcznego wybranego. tak czy
> inaczej musi jakos pokonać tory kolejowe (+kamienną). chyba że nagle pojedzie p
> o
> torach kolejowych

Węzeł Wschodni będzie miał wiadukt nad stacją Wschód, również tramwajowy (miejmy
nadzieję). W każdym razie dłubalnictwo przy W.Warszawskich absolutnie nie
wchodziło w grę.


> No więc w tym kształci to jest absurd!!! od Kamiennej do Wojska Polskiego omija
> sie pol miasta. To nie daja absolutnie ŻADNYCH korzyści dla ruchu.

Parędziesiąt procent mniej ruchu na Wyszyńskiego/Kujawskiej, w tym odseparowanie
najbardziej uciążliwego w ciągu Toruńskie-Fordońskie ruchu to nie są "absolutnie
żadne" korzyści.

> Powinien być węzeł choćby kolo szpitala Jurasza, żeby wjezdzajac na wojska
> polskiego wyjechać jakoś na poziomie miasta a nie na kamiennej gdzie już się la
> s
> zaczyna prawie.

Nie ma miejsca.

Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu



Temat: Tu nie ma miejsc dla seniorów
Tu nie ma miejsc dla seniorów
Dziś pochowałam starsza panią, całkowiecie samotną siostrę mojej
babci.
Miała 93 lata i mieszkała sama w budynku, z którego z czasem zrobił
się biurowiec, więc na weekendy i święta tylko Ona zostawała w tym
budynku sama.
Na poddaszu, na 3 piętrze.
Była dzielna i samodzielna przez całe życie, ale do czasu.
Najpierw przestała zimą sama wychodzić z domu po zakupy.
Potem coraz mniej sama gotowała dla siebie.
Artykuły spożywcze i leki sami Jej donosiliśmy - początkowo sie
nieśmiało opierała.. ale z czasem tak zostało.
Nie chorowała w ogóle, jeśli nie liczyć wysokiego ciśnienia i innych
dolegliwości związanych z wiekiem.
Pod koniec upalnego lipca upadła w mieszkaniu.. akurat w weekend,
była sama, do telefonu nie sięgnęła (zresztą od kilku dni był
niesprawny) - znależliśmy Ją w poniedziałek rano.
Ile dni przeleżała na podłodze, bez picia i jedzenia, w temperaturze
mieszkania, 32 stopnie C..? Tego i Ona sama nie wiedziała.
Zgłoszenie na pogotowie, karetka i decyzja: zabieramy na badania do
szpitala.
O 21 (!!!) ponownie transport do domu!! (lekarze szpitala wojskowego
w Bydgoszczy wiedzieli, że starsza pani zamieszkuje praktycznie
pusty budynek sama) a mimo to, w "stanie ogólnie dobrym" wypisali i
wysłali o 21-ej do domu. Dowiedziałam się o tym , gdy trwał własnie
przejazd ze szpitala do domu, więc wróciłam tam i pozwoliłam na
transport chorej do mieszkania.
Potem nastały dla nas ciężkie dni.
Od tego czasu.. pozostała w łóżku.
Ja przed pracą (dzięki Bogu,że szef na to przymykał oko), córka po
pracy a wieczorem obie.. biegałyśmy do cioci... ze śniadaniem,
obiadem, wieczorną toaletą i kolacją, przy okazji przebierając i
zabierając do domu pościel.
Zaczęły sie pameprsy i itd. i przez cały ten czas.. ani razu nie
odezwała się pielęgniarka środowiskowa z przychodni..
Zmęczone tym bieganiem same z córką załatwiłyśmy pomoc (1 godz.
dziennie) do cioci z Pomocy Społecznej.
I jakoś dawałyśmy radę - do czasu, gdy ciocia któregoś ranka nie
mogła się dobudzić na śniadanie.
Znowu pogotowie, badanie i decyzja: zabieramy do szpitala.
Tam sie okazuje,że ciocia przeszła udar mózgu, niedokrwienny.
Pozostaje w szpitalu 13 dni.. a potem szpital Jurasza, bez
porozumienia z rodziną wysyła pacjentkę do szpitala miejskiego.
Dowiadujemy się o tym fakcie w przykry sposób.
W miejskim pozostaje kolejne 13 dni a następnie zostaje przekazana
do szpitala w Nakle na oddział opieki długoterminowej.
Nie mogłam w tym czasie zabrać Jej do domu (wszyscy pracujemy na I
zmianie, a ja dodatkowo w tym czasie byłam jedyna w firmie).
Miałam zamiar po obiecanym pobycie 30-dniowym w Nakle, zabrać ciocię
do domu..(mając nadzieję,że w tym czasie i w pracy sytuacja się
jakoś wyklaruje i będę miała pomoc w pracy).
Jednak za namową pracownika socjalnego ze szpitala Jurasza ( nota
bene osobą wyjątkową)rozpoczęłam prodecurę załatwiania jakiejś
całodobowej pomocy w opiece nad chorą.
Pani z ogłoszenia zażyczyła sobie za 4-5 godzin opieki.. 700 zł. a
tyle właśnie emerytury miałą moja cioca.
A gdzie koszty czynszu, papmersów,leków i jedzenia?
Miała w Nakle pozostać 30 dni.. a tymczasem po 20 dniach otrzymuję
około południa telefon,że przekazują pacjentkę do Zakładu Opiekuńczo-
Pielęgniarskiego w Łasinie.
Gdy zaczęłam oponować ( tego dnia po pracy wybierałam się w
odwiedziny) uslyszałam,że już minął miesiąc i nic nie można zrobić..
a w dalszej części rozmowy usłyszłama,że tak naprawdę to ciocia już
tam wyjechała karetką!!! i że po co w takim razie załatwiałam ten
Łasin (tak jak gdyby można to było załatwić w jeden dzień!! ) i że
pretensje moge zglaszać właśnie do Łasina.
Zadzwoniłam do Łasina a tam usłyszałam,że właśnie pacjentka
zajechała..i że jesli chodzi o pretensje, to mam je zgłaszać do
Szpitala w Nakle, bo to Oni nalegali na Łasin,żeby przyjeli
pacjentkę, bo potrzebowali miejsca.
W Łasinie ciocia była 18 dni ( pobyt za odpłatnością) - zdążyłam Ją
odwiedzić 2 razy ( to prawie 100 km od Bydgoszczy)
We wtorek zadzwoniłam tam i pytałam o Jej stan (bez zmian) a w
czwartek rano odebrałam telefon o jej śmierci.
Dziś Ją pochowałam na miejscu Jej własnego dziecka.
Refleksja: Polska to nie jest kraj dla starych ludzi. Traktowani są
jak worek ziemniaków, który można sobie podrzucać i przerzucać jak
się chce i to bez konsultacji z rodziną. Jak któremu szpitalowi było
wygodnie a o tym,że była opcja taka, że po pobycie w Nakle ja
zadecyduję, czy wraca do domu, do mnie, czy przekazuję Ją do
Łasina.. wszyscy zapomnieli..!!!
Dwa razy zostałam postawiona przed faktem dokonanym.
Raz przez szpital na Jurasza, drugi raz szpital w Nakle.
Kobieta ta nigdy nie chorowała i do końca nie jestem przekonana czy
musiała umierać poza domem, bez bliskich i samotnie... gdy
zwiastunem śmierci jest telefon ze szpitala.



Mogłabym sie w całości podpisac pod listem poprzedniczki, ale..
z jednym wyjątkiem.
Otóż moja krewna spędziła w szpitalu całe 64 dni, a raczej w
szpitalach. Przeczytaj wszystkie posty z tego tematu

Design by flankerds.com